อาจารย์สุดา แก้วเครือคำ
วิทยากรกิจกรรม ด้านการกระตุ้นแรงจูงใจ และการสร้างความสัมพันธ์ในการทำงานเป็นทีม
 
คุณวุฒิ/ การศึกษา
- Bachelor Degree of Business Administration (B.B.A) Huachiew Chalermprakiet University
 - Master Degree of Business Administration (MB.A) Insttute of Technology Avutthaya (ITA)
 - Certificate of Completion Thal Coach (The Thal Coaching Training Course)
 
ตำแหน่ง
- วิทยากรกิจกรรม ด้านการกระตุ้นแรงจูงใจ และการสร้างความสัมพันธ์ในการทำงานเป็นทีม
 
 
ประสบการณ์ทำงาน
- SCG the Siam Cement Group
- Position : Human Resources Development Headquarters - Service Division Nonthavej Hospital Plc
- Position : Head of Training Unit
- Charoen Pokphand Group - CP GROUP - CPF : Charoen Pokphand Foods Public Company Limited 
- Position : Training Department Manager - CP ALL : Panyaplwat Institute of Management
- Position : Assistant Director of The Network Development Center - Index Living Mall Public Company Limited
- Organization : Organizational Development & Transformation
- Posltion : Department Head of Leadership Program
 
หลักสูตรฝึกอบรมที่เชี่ยวชาญ 
- TEAM Building & Sport Day
 - Speaking & Presentation Skills
 - Coaching & Mentoring
 - Train the trainers
 - Excellence Service
 - Effective Communication
 - GROWTH Mindset
 - Leadership & People Management
 - Difference Type of People (DISC)
 - Personality Click by yourself
 - Time Management / PDCA
 
 
ตัวอย่างประสบการณ์บรรยาย
- Service Lead Engagement to the Best
- Project : TOP 20 STORE Complain
- Position Leader : 450 Person - The Engagement Team Building
- Create happiness, bonding, and teamwork. Maintain employees in positions that are at risk of being approached
- Project : TOP 10 STORE Risk
- Position STAR : 400 Person - Makro Warrior Camp
- Retaining high risk employees through enhancing a sense of engagement and   creating spirit to compete competitors
 - Position Leader : 100 Person - Victory TEAM for Future Leader Program Makro
- Position Young Talent : 100 Person - สร้างทีมงาน และสร้างกิจกรรมส่งเสริมการบริการของสาขาแบบมืออาชีพ เพื่อลดข้อร้องเรียน
 - นำเสนอ Mr./Ms. HELLO - HEART Of Service Excellence ระบุหน้าที่ กิจกรรมหรือสิ่งที่ลงมือทำ ในงานบริการของสาขา
 - Service Lead Engagement to the Best
- Project : TOP 20 STORE Complain
- Position Leader : 450 Person - Preparation training for new employees before starting work.
 - Set up store sales staff development plan
 - มหาวิทยาลัยราชภัฏจันทรเกษม
 - มหาวิทยาลัยรังสิต ภาควิชาภาษาไทย
 - สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง คณะวิศวกรรมศาสตร์
 - สถาบันการจัดการปัญญาภิวัฒน์ MBA
 - วิทยาลัยเทคโนโลยีสยามบริหารรกิจ SBAC นนทบุรี
 - วิทยาลัยการอาชีพหนองแค สระบุรี
 - ฯลฯ
 
